Nog geen antwoord op uw vraag? Contacteer ons:

Bel

Bel 056/900 655 op werkdagen tussen 8 en 20 u

Stuur een e-mail

info@bizbike.be

Fiets

Vragen over de verlaging van de btw van 21 naar 6 procent?

De prijs van € 1.349 is incl. 21%. Er is een voorstel ingediend om de btw op fietsen te verlagen in 2020 van 21 naar 6 procent.
Dit voorstel is nog niet goedgekeurd door Europa, en het is helemaal niet zeker dat dit zal gebeuren. Er is immers een limitatieve lijst van producten en diensten die lager belast mogen worden, maar fietsen zijn daar niet bij. De uniformiteit is nodig om te voorkomen dat de tarieven te ver uit elkaar gaan liggen en landen elkaar zouden beconcurreren.


Voor meer info lees ook dit artikel

Moet ik deze fiets inschrijven of een extra verzekering afsluiten?

Op een elektrische fiets bent u niet verplicht een helm te dragen, u heeft geen rijbewijs nodig en u kunt gebruik maken van de fietspaden. Deze fiets is gelimiteerd tot 25 km/u waardoor er geen verzekeringsplicht is. U kan zich altijd verzekeren tegen diefstal of schade bij uw verzekeringsmakelaar.

Van welke leverancier komen deze fietsen?

Deze fietsen worden ontworpen en geassembleerd door Bizbike in Kruisem.

Kunnen er fietszakken aan de e-bikes van Veloci gehangen worden?

Alle soorten fietszakken kunnen bevestigd worden aan de Veloci Connect. Er is een opening voorzien boven de batterij en extra beugels links en rechts van de bagagedrager. U kan ook kiezen voor de Veloci-fiets met gemonteerde tassen en slot. Meer info vindt u hier.

Is elektrisch fietsen gevaarlijk?

Deze elektrische fiets is uitgerust met trapondersteuning en geeft u (tot een snelheid van 25 km per uur) aanvullende kracht tijdens het trappen. De motor start zodra u op de pedalen trapt. Zodra u stopt met trappen stopt ook de ondersteuning. De motor slaat automatisch af bij 25 km per uur, u gaat dus nooit te hard. U bepaalt zelf hoeveel trapondersteuning u wilt. Deze fiets is ontwikkeld om u een stabiele en veilige fietservaring te geven.

Waar zit de motor bij een elektrische fiets?

De stadsfiets beschikt over een middenmotor die zich aan de trapas bevindt.

Welk type batterij zit er in de Veloci fietsen?

De krachtige Li-Ion batterij (met LG Cellen) Van 36 V , 13 Ah of 468WH, geeft een max. bereik van 120 km per laadbeurt voor de stadsfiets.

Bestellen

Hoe kan ik deze fiets online bestellen?

Klik op 'Bestel nu' of bel tijdens de kantooruren naar 056/900 655. Kies de levering die bij u past: SERVICE of STANDAARD. U leest er alles over in de tabel bij 'Levering'. Kies uw fiets: de gewone elektrische Veloci fiets of de alles-in-één versie met gemonteerde fietstassen en fietsslot.

Hoe kan ik deze fiets bestellen op de testdagen?

U gaat naar één van onze testdagen in uw buurt. (Bekijk hier de testdagen). U vult samen met één van onze medewerkers uw bestelbon in. U kan contant betalen, met bankkaart of kredietkaart of met ecocheques. U kan ook kiezen voor betaling via maandelijkse aflossingen.
Heeft u uw fiets betaald tijdens de testdagen? Dan ontvangt u binnen de 5 werkdagen een mail om uw afspraak voor levering te maken. Heeft u gekozen voor overschrijving of maandelijkse afbetaling? Dan ontvangt u binnen de 5 werkdagen meer informatie hierover.

Hoe kan ik een fiets bijbestellen?

Wilt u later nog een extra fiets bestellen? Dan plaatst u online een nieuwe bestelling of belt u naar 056/900 655.

Hoe kan ik betalen?

Bestelt u online? Dan kunt u kiezen tussen betaling met bankkaart, kredietkaart, overschrijving of financiering met Beobank.
Bestelt u tijdens de testdagen? Dan kunt u kiezen voor contante betaling, betaling met ecocheques, bankkaart of kredietkaart of een combinatie van voorgaande. U kunt ter plaatse ook kiezen voor betaling via maandelijkse aflossingen bij Beobank (enkel voor het volledige bedrag).

Factuur nodig?

Deze kan u downloaden in Mijn profiel.

Bestelling annuleren of wijzigen?

Neem telefonisch contact op met Bizbike op het nummer 056/900 655 of via e mail info@bizbike.be

Wanneer moet ik de eerste betaling van mijn financiering uitvoeren?

Ongeveer een maand na de levering van uw fiets zal u uw eerste betaling moeten uitvoeren. U krijgt hiervoor nog een brief van Beobank met een overzicht van alle betalingen en de vervaldata.

Hoe kan ik mijn financiering annuleren?

U belt naar Dealer Center van Beobank 02/626 55 55 en zij doen het nodige.

Kan ik bij financiering een voorschot op mijn fiets geven met ecocheques?

Neen, als u kiest voor financiering geldt dat voor het volledige bedrag. Op de testdagen kunt u wel een gedeelte met ecochecques + een gedeelte cash of met bank- of kredietkaart betalen.

Levering

Wanneer wordt mijn fiets geleverd?

U heeft uw bestelling online geplaatst: na ontvangst van uw betaling of na goedkeuring van uw dossier bij Beobank kunt u zelf online een datum van levering vastleggen. (U krijgt hiervoor een mail.)

Heeft u uw fiets betaald tijdens onze testdagen? Dan ontvangt u binnen de 5 werkdagen een mail om uw afspraak voor levering te maken. Heeft u gekozen voor overschrijving of maandelijkse afbetaling tijdens onze testdagen? Dan ontvangt u binnen de 5 werkdagen meer informatie hierover.

Door wie zal mijn fiets geleverd worden?

U heeft gekozen voor service levering: een fietstechnieker komt bij u langs, stelt uw fiets af op uw maat, geeft extra uitleg over de werking van uw fiets en een antwoord op al uw vragen en u kan een testritje maken.

U heeft gekozen voor standaard levering: uw fiets wordt geleverd door een koerier.

Hoe kan ik mijn afspraak voor levering maken?

Ga naar 'Mijn profiel’ op de shop en volg uw bestelling. U klikt op ‘maak nu uw afspraak’ en wordt doorgestuurd naar my.bizbike.be.
Of u gaat rechtstreeks naar my.bizbike.be en u logt in met uw persoonlijk klantnummer en uw wachtwoord. Ga naar ‘mijn producten’. U ziet nu een overzicht van uw bestelde fietsen. Klik op ‘Levering inplannen’. U wordt nu doorverwezen naar ‘Mijn afspraken’. (Heeft u meerdere fietsen besteld? Dan dient u per fiets een aparte afspraak te maken.)
Vraag nu uw levering aan. Kies uw fiets (uw bestelde fiets is automatisch ingevuld). Kies bij type afspraak ‘levering’. Kies uw leveringsadres. Kies de datum wanneer uw fiets geleverd wordt d.m.v. de kalender. Klik op ‘Verzenden’. U ontvangt een bevestigingsmail met uw gekozen leveringsdatum binnen 1 werkdag.

Kan ik mijn leverdatum aanpassen?

U kan uw leverdatum aanpassen tot 3 werkdagen voor levering. Neem telefonisch contact op met Bizbike op het nummer 056/900 655.

Waar kan ik mijn afspraken raadplegen?

U kan uw afspraken raadplegen via ‘mijn profiel’ op de shop of via my.bizbike.be

Als er een probleem is met de levering van mijn fiets wie moet ik dan contacteren?

Neem telefonisch contact op met Bizbike op het nummer 056/900 655.

Garantie

Hoeveel garantie heb ik op deze fiets?

U krijgt levenslange garantie op het frame, 7 jaar op niet-elektronische onderdelen en 2 jaar op elektronische onderdelen en de batterij. Tijdens deze periode komt Bizbike alle garantieproblemen kosteloos bij u thuis oplossen.

Wat is het garantiebewijs van mijn fiets?

Uw garantiebewijs wordt digitaal bijgehouden door Bizbike en gaat in vanaf de datum van de levering. De leveringsdatum staat vermeld op de bestelbon die u krijgt bij de levering onder rubriek leveringsdatum.

Onderhoud

Waar moet ik naartoe voor een onderhoud of herstelling?

Bizbike beschikt over een uitstekende onderhoudsservice aan huis. Mobiele fietstechniekers komen op afspraak bij u thuis om elk euvel te verhelpen.

Hoe vraag ik een onderhoud aan en hoeveel kost dat?

U vraagt uw onderhoud aan via my.bizbike.be of via planning@bizbike.be

Een standaardonderhoud kost € 49, dat is inclusief verplaatsing maar exclusief wisselstukken. Het eerste standaardonderhoud wordt u door Bizbike gratis aangeboden.

Wanneer plan ik best mijn eerste gratis onderhoud in?

U plant dit in binnen de 6 maanden na aankoop of na 500 km. Dat kan via my.bizbike.be of via planning@bizbike.be

Wat als er een probleem is met de fiets?

Bij een probleem kunt u contact opnemen met Bizbike zij komen de fiets bij u thuis, na afspraak, herstellen.

Retourneren

Wat als ik niet tevreden ben over mijn bestelling?

Indien u niet tevreden bent van uw fiets, moet u Bizbike binnen de 14 dagen na levering verwittigen op het nummer 056 900 655 of via info@bizbike.be. Bizbike haalt uw fiets gratis op bij u thuis en uw geld wordt volledig teruggestort.

Hoe kan ik de bestelling van mijn fiets annuleren?

Neem telefonisch contact op met Bizbike op het nummer 056/900 655 of via e-mail info@bizbike.be.