2.500 reacties op reclamespot Woestijnvis

Om een gepaste naam te vinden voor het nieuwe blad van Woestijnvis loopt er sinds vorige week maandag een reclamespot op de radio waarin de luisteraar wordt aangespoord een titel te verzinnen voor het blad. Na bijna twee weken zijn daar ruim 2.500 reacties op gekomen.

BR>"Bart De Pauw en Tom Lenaerts van Woestijnvis op zoek naar een goede titel voor het nieuwe blad van Woestijnvis...", zo begint de reclamespot. "Dat de spot zoveel reacties uitlokt, hadden wij zelfs niet verwacht. Uit de 2.500 e-mails die binnenliepen, zijn zo'n 8.000 suggesties voor een titel gekomen. We horen zelfs dat kinderen op de speelplaats in scholen de spot naspelen", legt algemeen directeur Koen Strobbe uit.

De inzenders getuigen meestal van een enorme creativiteit. In de zelfde traditie waardoor de naam "Woestijnvis" is gevallen, lanceert men namen als "Zeekameel", "Knalselder", "Zeecactus", "Schubben Aas", "Vlaamse Haai", "Papegaaieëaaier" en dies meer. Wat ook opvalt, zo zegt Strobbe, zijn de spontane sollicitaties. "Samen met de inzendingen hebben we ook zo'n 200-tal sollicitaties gehad van mensen die graag voor het blad zouden schrijven", aldus de algemene directeur van het nog titelloze magazine.

Normaal wil de redactie van het tijdschrift de eerste week van januari de knoop doorhakken en moet er een titel zijn. De persoon of personen die de uiteindelijke titel verzonnen hebben, zullen een jaarabbonnement op het tijdscrift cadeau krijgen.

De spot met Tom Lenaerts en Bart De Pauw loopt nog tot en met zondag 24 december. Begin januari komt er ook nog een nieuwe reclamespot op de radio. Woestijnvissers Marc Uytterhoeven en Rob Vanoudenhoven zullen dan een komische spot maken met de namen die tot dan toe zijn binnengekomen.

Nu in het nieuws