1,4 miljard hits voor www.euro2000.org

De officiële website van Euro 2000 van de UEFA is een overweldigend succes geworden: vanaf de lancering van www.euro2000.org in maart werd de site niet minder dan 1,4 miljard keren bezocht. Zo'n 128,8 miljoen personen bezochten ook meerdere pagina's van de site.

Belga

BR>Het dagsucces werd bereikt op maandag 12 juni, tijdens de wedstrijden Duitsland-Roemenië en Engeland-Portugal. De website haalde toen 74 miljoen hits. Tijdens drie andere wedstrijden van de eerste ronde werden er telkens nog eens 60 miljoen hits bereikt. Vanaf de kwartfinales daalde het aantal bezoekers lichtjes, maar tijdens de halve finale Italië-Nederland klikten zo'n 62 miljoen personen op www.euro2000.org.

De website was raadpleegbaar in zes verschillende talen. Het Engels werd het meest gebruikt, namelijk 74 procent. 8,1 procent van de hits gebeurde in het Duits en het Frans was met 7,8 procent de derde meest gebruikte taal. Voorts waren er nog 4,4 procent Italiaans, 4,1 procent Spaans en 1,5 procent Nederlands sprekende internetbezoekers.

Nu in het nieuws