WAP

Radicaal multimediaal. De RUG kiest er resoluut voor om een voortrekkersrol te spelen in de nieuwe ontwikkelingen in de media. Gekend als uitgever van Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen, was de RUG ook van in het begin toonaangevend in het aanbieden van nieuws op het internet, met als meest bezochte sites www.hbvl.be en www.gva.be. Met daarbij de Telekrant en TV Limburg, kreeg de multimediale aanpak steeds meer vorm. En nu is er dus WAP, weer een nieuw medium. "Ons bedrijf wil maximaal inspelen op de behoeften van de consument", zegt I-president Peter Baert. "De behoefte van de klant primeert. WAP staat nog in zijn kinderschoenen en gaat nog enorm evolueren, maar ons bedrijf is altijd baanbrekend geweest als het gaat om introduceren van nieuwe technologieën. Daarom willen we er ook nu snel bij zijn."

BR>

Vandaag lanceert de RUG een wapservice, maar morgen zijn er ongetwijfeld alweer andere nieuwe media op de markt. Hoe ver reiken de ambities om telkens weer opnieuw een rol van betekenis te spelen?

"We hebben een voorsprong geboekt op de rest van de markt. Die willen we behouden door WAP als nieuw distributiekanaal te implementeren in ons multimediaal aanbod."

Betekent dit dat de krant binnen deze multimediale omgeving steeds minder belangrijk wordt?

"Nee, integendeel, de krant wordt als vaste waarde nog belangrijker en zal er zelfs een nieuwe functie bijkrijgen. In dit steeds groter gediversifieerd aanbod van media wordt de krant een soort geleidehond, een leidraad voor de lezer die de weg wijst naar de nieuwe media. Door haar haar traditie van geloofwaardigheid en professionalisme is de krant het medium bij uitstek om deze rol te vervullen."