Campagne om gebruik internet te promoten

Print
Het ministerie van Economische Zaken organiseert een sensibiliseringsproject rond het gebruik van het internet. In Vlaanderen vinden de eerste infoavonden dinsdag 25 april plaats. Brecht en Schoten bijten de spits af. Allen op het net. Met die slogan wil het ministerie van Economische Zaken zoveel mogelijk mensen overtuigen van het nut van de informatie- en communicatietechnologieën én hen ertoe aanzetten zelf een internetaansluiting te nemen. Uit onderzoek blijkt dat nog te weinig KMO's, burgers en jongeren die stap zetten. In vergelijking met andere landen is het gebruik van het internet in België niet sterk ingeburgerd.
BR>Volgens het ministerie van Economische Zaken is dat te wijten aan een gebrek aan kennis van de nieuwe technologieën op het gebied van informatie en communicatie. Bedoeling van de campagne is het aantal actieve internetgebruikers tegen de zomer van 2000 te brengen op twee miljoen. De roadshows van het internet doen 128 steden en gemeenten aan. Ze starten dinsdag 25 april en eindigen vrijdag 9 juni. Elke infosessie begint om 20u en brengt een subtiele mix van film, internetsessies en livepresentatie. De toegang is telkens gratis. De inwoners van de betrokken gemeenten krijgen een uitnodiging in de brievenbus.
De Vlaamse campagne start in de Voorkempen. Dinsdag 25 april kan je voor de roadshow van internet om 20u terecht in het cultureel centrum Jan vander Noot, Mudaeusstraat 9 in Brecht én in feestzaal De Kaekelaer, Sint-Cordulastraat 12 in Schoten. De volgende dagen zijn nog vier roadshows gepland in de Antwerpse regio. Woensdag 26 april in feestzaal Kielpark, Sint-Bernardsesteenweg 113 in Antwerpen, én in de New Salons Lenglez, Oudebaan 123 in Mortsel. Donderdag 27 april in zaal Ruiterhal, Gemeentepark 10 in Brasschaat, én in zaal 't Bruggeske, Hoevensebaan 12/2 in Kapellen.
Info: Ministerie van Economische Zaken: 03.506.62.61.

.

Nu in het nieuws