Boom breidt zijn dienstverlening uit met digitaal loket op internet

Print
De gemeente Boom heeft een officiële interactieve website geïnstalleerd op internet. Daarmee beschikt de bevolking meteen over een nieuwe service: het digitaal loket. De inwoners kunnen dat digitaal loket bezoeken door naar www.boom.be te surfen. Dankzij de site kunnen de Bomenaars verschillende zaken waarvoor ze vroeger de post moesten lastig vallen of zelf naar het gemeentehuis moesten trekken, rechtstreeks met de computer regelen. Binnenkort kunnen de inwoners trouwens ook tickets voor evenementen in de Boomse schouwburg bestellen via het digitaal loket.
BR>De interactieve site is de opvolger van een eerste website over Boom. De gemeente had namelijk al enige tijd een eigen stek op internet, maar die was niet altijd even up-to-date, bevatte relatief weinig informatie en was niet interactief. Het nieuwe website-concept van Digipoint komt aan die tekortkomingen tegemoet. De site is zodanig opgebouwd dat de gebruikers heel gemakkelijk van het ene informatieve item naar het andere kunnen surfen. Je vindt op de site onder meer informatie over bestuur, politie, sport, cultuur, administratie aangelegenheden, het buurtproject Den Oogen Boom, toerisme, evenementen en vacatures.
Met het digitale loket kunnen de inwoners onder meer een meldingsfiche over bepaalde problemen in hun straat overmaken of aanvraagformulieren voor een uittreksel uit het register van de burgerlijke stand bekomen. Het bestelformulier voor tickets voor evenementen in de Boomse schouwburg laat daarentegen nog even op zich wachten, net als het stratenplan. Die informatie installeert de gemeente binnenkort op de website.
Nu in het nieuws