Duitse televisiezender geeft fout in Tibet-berichtgeving toe

De Duitse nieuwszender N-TV heeft maandag toegegeven dat het foutief nieuwsmateriaal over Nepal heeft uitgezonden in plaats van de protestacties van Tibetanen tegen de Chinese overheersing.

Belga

Ook een website van een andere Duitse zender, RTL, gaf toe dat een foto van Nepal foutief gepubliceerd werd. Zondag beschuldigde het Chinese persagentschap Xinhua de Westerse media ervan, valse berichtgeving te doen over het geweld in Tibet.

N-TV zei dat een foto en een videobeeld getoond op 20 maart in een reportage over Tibet in feite in Nepal was genomen. Volgens de zender hadden de redacteurs de fout bemerkt en daarop door andere beelden vervangen. "Het spijt ons enorm", zei een woordvoerder van N-TV.