Vernieuwd VTM en 2BE gaan van start op schrikkeldag

Print
De schrikkeldag van 2008 wordt een belangrijke dag voor de Vlaamse Mediamaatschappij (VVMa). De nieuwe look en het nieuwe logo van VTM, de vernieuwde studio van de nieuwsdienst van de commerciële omroep en 2BE, de nieuwe naam van KANAALTWEE, worden op 29 februari op de kijker losgelaten.

Dat hebben programmadirecteurs Jan Segers en Laurens Verbeke dinsdagavond tijdens een presentatie voor de reclamesector bekendgemaakt.

VTM en 2BE hebben een eigen stijl en eigen schermgezichten, maar moeten meer dan ooit complementair zijn, zowel voor de kijker als voor de adverteerders. De vernieuwing van de commerciële zenders is onderdeel van een stappenplan, van een evolutie die in 2005 ingezet werd en nog steeds voortgaat.

De VMMa wil sterke en lokale merken op de markt brengen als antwoord op de versnippering van het tv-landschap, zei directeur-generaal Peter Quaghebeur. "En we blijven investeren in de digitalisering", aldus Quaghebeur.

VTM maakte ook al enkele details bekend over wat de zender in het najaar lanceert. Daarbij onder meer nieuwe seizoenen van "X-Factor", "Boer Zkt Vrouw", "Expeditie Robinson" en "Matroesjka's".

MEEST RECENT