Belgen zijn geen fans van Second Life

Print
Second Life, de 3D-wereld die gecreëerd wordt door zijn virtuele bewoners, is geen succes onder de Belgen. Dat blijkt uit de cijfers van de maand mei van Linden Labs, de ontwerper van Second Life. Op 23 juni viert Second Life zijn vierde verjaardag.
Slechts 6.330 Belgen hadden in de maand mei een actieve "avatar", of inwoner op Second Life, wat wil zeggen dat ze elke maand minstens een uur inlogden. We spendeerden meer dan 220.000 uren in de virtuele wereld.

Second Life telt ruim 7,2 miljoen inwoners, al begeeft slechts een half miljoen van hen zich ook daadwerkelijk in de virtuele wereld. In mei brachten de inwoners van SL gezamenlijk 18 miljoen uren door in de wereld. De grootste bevolkingsgroep op SL is tussen de 25 en de 34 jaar oud. Mensen tussen 35 en 44 staan op de tweede plaats wat betreft aantal uren speeltijd. Meer dan 57 procent van de inwoners van SL zijn mannen.

De cijfers van Linden Labs bevestigen opnieuw dat veel mensen een "avatar" aanmaken, maar dan later niet meer naar het figuurtje omkijken. Factoren daarvoor zouden zijn dat het spel te ingewikkeld is en veel inwerktijd vraagt voor je daadwerkelijk kan spelen. Ook zouden veel mensen gewoon niet weten wat ze ermee aan moeten.

De Verenigde Staten zijn de grootste fans van Second Life, met 130.033 figuurtjes en meer dan 6 miljoen uren speeltijd. Ze worden gevolgd door Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. België strandt op de 19de plaats in de top van honderd landen met de meeste actieve "avatars".

Linden Labs zegt meer aandacht te willen schenken aan het totaal aantal uren dat wordt doorgebracht op Second Life. Het aantal actieve gebruikers geeft volgens hen geen waarheidsgetrouw beeld over het succes van de virtuele wereld.

.

Nu in het nieuws