Paul McCartney brengt nieuw album via alternatieve kanalen uit

Bij het uitbrengen van zijn nieuw soloalbum heeft Paul McCartney gebroken met de traditionele releasemethodens van een nieuwe CD. Het 21ste soloalbum van de ex-Beatle heet "Memory Almost Full" en is het eerste sinds zijn breuk met platenmaatschappij EMI waarmee hij decennialang was verbonden.

Belga

De CD komt uit bij het platenlabel Hear Music van Starbucks, dat koffie verkoopt.

Zowat zes miljoen mensen kunnen wereldwijd in meer dan 10.000 winkels wereldwijd van Starbucks het album continu horen en kopen. Het is evenwel ook verkrijgbaar in de grote ketens van platenwinkels en is te downloaden bij Apple iTunes.

Het is ook te horen via een kanaal van XM Satellite Radio dat met Rock and Roll twee satellieten voor (in het bijzonder mobiele) radio-onvangst uitbaat.

"Memory Almost Full" is daarmee het eerste album van sir Paul dat digitaal op de markt is gebracht en is ook het eerste plus totnogtoe enige op Hear Music. Dit zou volgens berichten in de Amerikaans pers dit jaar nog twee artiesten in huis halen en volgend jaar acht. De top van Hear Music hoopt dat Macca nog zal tekenen voor toekomstige albums.