JCDecaux mag reclame op Brussels Airport tien jaar beheren

Het reclamebedrijf JCDecaux mag vanaf 2008 gedurende tien jaar de reclamepanelen op de luchthaven Brussels Airport beheren. Het contract van de luchthaven met de huidige reclamepartner, Air Terminal Publicity (ATP), loopt eind dit jaar af.

Belga

JCDecaux beheert de publiciteit op 141 luchthavens en is daarmee volgens het persbericht wereldwijd marktleider inzake reclame op luchthavens. Het bedrijf haalde het "na een strategisch, onafhankelijk marktonderzoek en een vergelijkende studie" van Clear Channel en ATP.

De strijd om het nieuwe contract verliep niet rimpelloos. Zo beschuldigde ATP, dat de reclame op de luchthaven beheert sinds 1965, JCDecaux ervan de directeur van ATP te hebben omgekocht. Er zou door ATP ook een klacht ingediend worden bij het gerecht, maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd, aldus Jan Van der Cruysse van Brussels Airport woensdagavond. Bij ATP was woensdagavond niemand meer bereikbaar.