Geschillencommissie Reizen ontving iets minder klachten

Print
De Geschillencommissie Reizen, die geschillen behandelt tussen reizigers en reisbemiddelaars en/of reisorganisatoren, heeft vorig jaar iets minder klachten gekregen dan in 2005. Er werden wel beduidend meer klachten behandeld door de arbitrale colleges. De meeste klachten van reizigers gingen opnieuw over de kwaliteit van de accommodatie.
De Geschillencommissie kreeg vorig jaar 868 klachten, tegen 920 klachten in 2005. "Op een totaal van meer dan 3,5 miljoen georganiseerde reizen per jaar zijn 868 klachten lang geen slecht resultaat", luidt het, "want dat betekent nog geen 30 klachten per 100.000 reizen". De arbitrale colleges, waarvan de beslissingen dezelfde kracht hebben als de uitspraken van gewone rechtbanken, behandelden 240 klachten. Ook in 2006 gingen de meeste klachten (37 procent) over de kwaliteit van de accommodatie. Dan volgen wijzigingen of vertragingen in vervoer (13 pct), klachten over uitstappen en rondreizen (6 pct) en over annuleringen (6 pct). Andere klachten gingen onder meer over overboekingen, identiteitsbewijzen en de prijs. (DWM)

.

Nu in het nieuws