TMF lanceert campagne tegen pesten

Print
Dit voorjaar lanceert TMF een sensibiliseringscampagne die jongeren tussen 13 en 21 jaar moet aansporen tot tolerantie en het respecteren van hun leeftijdgenoten.
Concreet wil TMF het pesten aanpakken met een actie onder de naam Bullybeaters. Met de campagne wil TMF meewerken aan een breder maatschappelijk proces, dat moet leiden tot een algemene mentaliteitswijziging.

In het secundair onderwijs pest 12 procent van de leerlingen andere leerlingen en is 15 procent regelmatig het slachtoffer van pesterijen. MAKS!, het jongerenblad van het onderwijstijdschrift Klasse, ondersteunt de campagne met een stappenplan tegen pesten. Na een teasercampagne op TMF wordt er sinds eind maart via verschillende kanalen een oproep naar jongeren gelanceerd om zelf een "sensibilisatiespot" te maken. Op de website www.bullybeaters.be kunnen deelnemers hun eigen tv-spot (of script) plaatsen.

Iedereen kan stemmen op zijn/haar favoriete spotje of script. Op basis van de stemmen en het oordeel van een gespecialiseerde jury zullen eind juni uit alle inzendingen uiteindelijk de drie beste verkozen worden.

De drie winnende spotjes zullen deze zomer opgenomen worden met de hulp van een professioneel opnameteam onder leiding van regisseur Peter Van Eyndt, bekend van zijn werk voor Zornik, Nailpin en Milk Inc.

Het moment suprême is de bekendmaking van de winnende spot op de TMF Awards in oktober.
Nu in het nieuws