Proximus verliest marktaandeel in België

Print
Proximus verloor vorig jaar de meerderheid van de Belgische mobilofoonmarkt, gemeten in inkomsten. Ook in aantal klanten nam het belang van de marktleider opnieuw af. Dat schrijven De Tijd en De Morgen dinsdag.
In 2006 beliepen die inkomsten (de totale bedrijfsopbrengsten, dus omzet en andere inkomsten) voor Proximus, Mobistar en BASE 4,33 miljard euro. Het Belgacomfiliaal Proximus neemt daarvan 49,3 procent voor zijn rekening. Een jaar eerder kwam de marktleider nog ruim boven de 50 procent uit. Het is de eerste keer dat Proximus beneden de symbolische grens van 50 procent geraakt. Gemeten naar aantal actieve klanten zag Proximus zijn marktaandeel in 2006 terugvallen van 48,4 naar 45 procent. Mobistar tekende een kleine daling op, van 33,15 naar 33 procent. BASE was de enige winnaar, van 18,45 naar 22 procent. (SVR)

.

Nu in het nieuws