De Post lanceert Publipack

Print
De Post lanceert PubliPack, dat is een product voor bedrijven om hun reclamedrukwerk gebundeld aan huis af te leveren.
Met het nieuwe product wil het bedrijf zijn aandeel in de geliberaliseerde markt van ongeadresseerd drukwerk opvoeren. Vorige week liet topman Johnny Thijs (foto) al verstaan dat dit één van de prioriteiten is dit jaar, om het dalend volume aan brievenpost te compenseren.

Jaarlijks bestelt De Post ongeveer 1,5 miljard stuks ongeadresseerd reclamedrukwerk. Dat vertegenwoordigt ongeveer 30 procent van de totale markt. De Post wil zijn marktaandeel in de toekomst opdrijven.

PubliPack is een nieuw product voor bedrijven, waarbij zij de mogelijkheid krijgen om hun reclamedrukwerk in een bundel te laten opnemen die De Post al op maandag en dinsdag aflevert, dus voor de dag waarop typisch de aangekondigde promoties beginnen te lopen.

De Post wijst op de voordelen: zijn wijdvertakte netwerk, het feit dat het om een "wekelijkse afspraak" gaat die bij de gewone brievenpost wordt geleverd en dus de kans verhoogt dat de bestemmeling het drukwerk zal lezen. Klanten-bedrijven kunnen via het internet ook zeer gedetailleerd plaats - tot op wijkniveau - en tijdstip bepalen voor hun ongeadresseerd drukwerk.

.

Nu in het nieuws