Microsoft past zich aan toenemend mediagebruik aan

Print
Het aantal uren dat de consument aan media besteedt, groeit jaar na jaar. Dat zet bedrijven als Microsoft ertoe aan om hun structuur aan deze trend aan te passen, zo bleek donderdag op een persconferentie.
Op Europees vlak steeg het gebruik van de verschillende media (kranten, magazines, maar ook televisie en het internet) van gemiddeld 15 uur per week in 2003 tot 19 uur in 2005. Dat blijkt uit een studie van vorig jaar.
Een steeds groter deel van die tijd wordt online gespendeerd: het internetgebruik steeg in drie jaar tijd met 56 procent.

"In die context is het hoog tijd om de zaken te reorganiseren. We zijn er al enkele maanden mee bezig", verklaarde Sylvie Irzi, country manager voor het departement Microsoft Online Services Group op de persconferentie.

Concreet gaat Microsoft MSN, zijn traditionele onlineplatform, integreren in de onlangs opgerichte Online Services Group. Die bestaat uit drie activiteitsdomeinen, met elk een specifieke dienstverlening: Windows Live Services, MSN Media Network en Microsoft Digital Advertising Solutions.
MSN zal zich in dit nieuwe model volledig toespitsen op het leveren van "content" (inhoud).

MSN.be telt ruim 676.000 regelmatige bezoekers. Wereldwijd is de portaalsite, die bestaat in 42 lokale versies, de meest populaire bestemming op het internet, aldus Microsoft.
Nu in het nieuws