Radio 2 krijgt achtste Zorraprijs van minister Kathleen Van Brempt

Radio 2 en het reclamebureau Flexus Advertising hebben de achtse Zorraprijs gekregen uit handen van minister van Gelijke Kansen Kathleen Van Brempt. De Zorraprijs bekroont de meest vrouwvriendelijke en roldoorkruisende reclame van het afgelopen jaar.

Belga

De overhandiging vond plaats tijdens de 35ste editie van de Vrouwendag die dit jaar plaatsvond in Berchem. Er waren dit jaar 38 inzendingen voor de Zorraprijs, maar slechts zeven reclameaffiches of reclamespots werden genomineerd. Die genomineerden waren Focus Dailies (contactlenzen), Fortis (twee verschillende reclamecampagnes), Radio 2, Metro, Miele en Nicotinell.

De bezoekers van de Vrouwendag kozen voor de televisiespot van Radio 2 en minister Kathleen Van Brempt kon zich vinden in die keuze. "De clip toont de natte droom van iedere vrouw. Vier mannen die in de keuken staan te wiggelen", lachte de minister. "Het is een terechte winnaar want het is het toonbeeld dat de reclame erop vooruit gaat. Zeker op het vlak van gelijke kansen."

Miele en Fortis waren tweede en derde.