H&M noemt het nog te vroeg voor conclusies over Madonna-ontwerp

De Zweedse kledingketen Hennes & Mauritz nuanceert woensdagnamiddag het bericht waarin gezegd wordt dat er nog geen sprake is van een stormloop voor het track suit dat door H&M in samenspraak met de zangeres werd ontworpen. "Het is nog veel te vroeg om een balans op te maken", luidt het.

Belga

"De verkoop verloopt goed", zegt H&M-woordvoerster Marianne Neirinx. "Bij enkele vestigingen in Brussel stonden bij de start zelfs mensen voor de deur te wachten".

Volgens haar is het echter niet mogelijk om een vergelijking te maken tussen de verkoop van de designercollecties van topontwerpers Karl Lagerfeld en Stella McCartney. Toen stonden de klanten uren voor openingstijd al aan te schuiven om een item te kunnen bemachtigen.

"We voeren een heel andere promotiecampagne voor dit kledingstuk. Eerst waren er de spotjes op de radio. Pas sinds maandag zijn we met de visuele campagne gestart", aldus Neirinx. "Het is dus nog te vroeg om nu al conclusies te trekken".

H&M benadrukt ook dat het track suit niet van de hand van Madonna is, maar speciaal voor haar door de ontwerpers van de Zweedse kledingketen werd ontworpen. "Dat gebeurde wel in samenwerking met Madonna", luidt het.