Nachtbus naar Polder en Rupel

De Lijn start vanaf volgend jaar met een vernieuwd nachtbussennet. Er komen twee lijnen bij, richting Berendrecht/Zandvliet én richting Rupelstreek.

ghouben

De bestaande nachtlijnen worden voorts stevig uitgebreid. En het vertrekuur van de laatste nachtbus wordt in alle windrichtingen ook verlaat naar 3.30u ‘s morgens.

Vervoersmaatschappij De Lijn pakt vanaf vrijdag 5 januari 2007 uit met een compleet vernieuwd net van nachtbussen. Het bestaande nachtnet werd volledig herzien op vraag van reizigers, gemeentebesturen en districten. En dat zowel naar nummering (beginnend met de N van nacht), trajecten, haltes, bestemmingen en dienstregeling. Bestaande nachtlijnen worden uitgebreid en er komen er ook twee nieuwe bij.

Momenteel, en dat sinds de start van het nachtnet in januari 1997, rijden in Antwerpen in de nachten van vrijdag op zaterdag en van zaterdag op zondag zeven nachtlijnen uit. Vanaf 5 januari volgend jaar zijn dat er negen:

. N2 Antwerpen-Hoboken-Wilrijk

. N14 Antwerpen-Mortsel-Boechout-Vremde-Antwerpen

. N24 Antwerpen-Wommelgem-Wijnegem-Antwerpen

. N29 Antwerpen-Hemiksem-Boom-Aartselaar-Antwerpen

. N32 Antwerpen-Berchem-Edegem-Hove-Lint

. N62 Antwerpen-Deurne Noord-Schoten-Antwerpen

. N65 Antwerpen-Kapellen-Putte-Antwerpen

. N77 Antwerpen-Ekeren via Schoonbroek-Stabroek-Zandvliet- Antwerpen

. N86 Antwerpen-Linkeroever-Zwijndrecht-Burcht-Antwerpen.

Waar de nachtlijnen nu enkel omliggende districten en Mortsel, Edegem en Zwijndrecht bedienen. Per 5 januari bedient het nieuwe nachtnet de ruime gordel rond Antwerpen. Op elke lijn rijden op vrijdag- en zaterdagnacht telkens twee nachtbussen van Antwerpen-centrum naar ‘den buiten’.

De eerste vertrekt op de Franklin Rooseveltplaats om 1.45u. De tweede vertrekt op dezelfde plek, nu nog om 2.30u, vanaf 5 januari om 3.30u. Feestvierders kunnen dus een uurtje langer op stap. De nieuwe nachtlijnen zorgen zowel ten noorden als ten zuiden van Antwerpen voor gejuich en hoerageroep, vooral wegens ‘al jarenlang vragende partij’.