Kledinggroep H&M gaat nieuwe keten lanceren

Print
De Zweedse kledinggroep Hennes and Mauritz lanceert een nieuwe keten met kleding uit een hogere prijsklasse dan die van H&M.
De nieuwe keten krijgt een gloednieuwe naam en zal in 2007 een tiental vestigingen openen in verschillende landen, maar meer details werden woensdag nog niet gegeven. De kledingprijzen van de nieuwe keten zullen lager liggen dan die van concurrenten in het beoogde marktsegment, zo luidt het nog.

H&M maakt in 2007 ook zijn intrede op de Chinese markt. Het opent in de lente twee winkels in Shanghai en Hongkong.

De Zweedse groep maakte het nieuws woensdag bekend tijdens de voorstelling van de resultaten van het tweede trimester (maart-mei). De groepswinst steeg met 12 procent tot 2,65 miljard Zweedse kronen (254 miljoen euro). De omzet steeg tot 17,06 miljard kronen (1,84 mia euro). De groep is niet tevreden met de omzet van het afgelopen "zwakke" semester, ondanks een stijging van 10 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

De voorbije maanden opende de groep 57 winkels, voornamelijk in Duitsland (8), Spanje (6), Frankrijk, VS en Canada. H&M telt voortaan 1.244 vestigingen wereldwijd en voorziet tegen het einde van het boekjaar nog een honderdtal openingen. In België zijn vooralsnog geen nieuwe winkels gepland.

.

Nu in het nieuws