Restaurants geplaagd door nepreservaties

Print
Sinds het begin van dit jaar reserveren steeds meer grote groepen in een restaurant om dan niet te komen opdagen. Restaurants De Post en De Kleine Post hebben er geregeld last van.
Sinds januari hebben restaurants De Post en De Kleine Post op de Groenplaats al zeven keer een reservatie gehad voor een grote groep die niet komt opdagen. Eigenaar Bob Sterckx: ”We doen speciaal inkopen, huren extra personeel in, maar er komt niemand. Ze kunnen wel denken dat dat grappig is, maar dat is het niet. Wij doen al die moeite, maken extra kosten, voor niks.” Reservaties weigeren vindt hij moeilijk. ”Als we een reservatie voor een grote groep krijgen, maakt dat onze week goed. Maar als de mensen niet komen opdagen, maken we alleen verlies.” Staf De Ruysser van de Federatie Horeca Antwerpen bevestigt dat de nep-reservaties een groeiende trend zijn. ”Het lijkt wel of er groepen zijn, die zich daarmee bezighouden.” Hoewel het meer en meer voorkomt, kunnen de horecauitbaters maar weinig doen. ”We kunnen alleen een telefoonnummer vragen waarop we kunnen terugbellen. Als dat nummer onbereikbaar is, wordt de reservatie geannuleerd. Maar dat is het enige wat we kunnen proberen.”
Nu in het nieuws