Promotour moet Kate Ryan op songfestival doen scoren

Print
Vlaams minister van Cultuur Bert Anciaux, de VRT en platenfirma EMI slaan de handen in elkaar om de winstkansen van Kate Ryan op het Eurovisiesongfestival te optimaliseren.
Samen investeren ze 120.000 euro in een promotour die de Belgische inzending in de aanloop naar de liedjeswedstrijd in een twaalftal landen op de muzikale kaart moet zetten.
Ondanks de vaak hooggespannen verwachtingen vielen de resultaten van de Vlaamse inzendingen voor het Eurovisiesongfestival de laatste jaren nogal tegen. Dat moet dit jaar anders, vinden minister Anciaux enerzijds en de openbare omroep en EMI/2 Brains Entertainment Group anderzijds. Ze investeren daarom elk 60.000 euro in een promotour.
Die moet Kate Ryan in een aantal 'strategische landen' voet aan de grond doen krijgen. Die strategie werd in het verleden succesvol gebezig door Oekraïne en in mindere mate Griekenland. "Een liedje dat je herkent, vind je vaak beter dan een onbekend nummer", legt Erwin Goegebeur, algemeen directeur van EMI Music Belgium, uit.
De finale van het Songfestival vindt plaats op zaterdag 20 mei in Athene. Kate Ryan en haar lied 'Je t'adore' moeten evenwel eerst nog door de halve finale raken. Die is voor donderdagavond geprogrammeerd.
MEEST RECENT