Kabelradio 4FM tevreden over eerste cijfers

Print
Het nieuwe commerciële radiostation 4FM, dat op 2 september 2000 begon uit te zenden via kabel, satteliet en internet, blikt tevreden terug op de eerste vier maanden. Sinds de start heeft de kabelradio voor ruim 46 miljoen aan content-contracten en voor 10 miljoen aan reclame-contracten getekend.
Om inkomsten te verwerven verkoopt het radiostation naast reclameruimte haar content. Muziek, nieuwsberichten, foto's en geluidsfragmenten worden opgeslagen in een digitale databank waarvan derden tegen betaling gebruik kunnen maken. 4FM tekende naar eigen zeggen de afgelopen vier maanden content-contracten ter waarde van 46 miljoen frank. Het gaat ondermeer om overeenkomsten met Planet Internet, de Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn en ILSE-dochter Internet Persbureau Nederland. De 4FM-nieuwsredactie werd intussen uitgebreid. Drie voltijdse journalisten komen de ploeg versterken: Gunther Tiré, Gonnie Put en Marijke Rodenbach. Beroepsjournalist Tom Van Baelen is de nieuwe redactiechef van 4FM. Hij volgt Kris Vanderhaegen op, die na het opstarten van de nieuwsredactie de overstap maakte naar De Vrije Pers
Nu in het nieuws