Trek een fles Confessions open, Madonna zal u dankbaar zijn

Print
De material girl van weleer, Madonna dus, is intussen niet alleen een heuse bijna-Britse dame geworden, ze is nu ook in vloeibare vorm verkrijgbaar, zo schrijft de Independent on Sunday.
De 47-jarige pop-diva lanceert namelijk de eerste wijnselectie die haar naam en beeltenis draagt, en "Confessions" werd gedoopt.  De "first edition" van deze wijn, die deze week in Engeland op de markt komt, is afkomstig uit Californië en is verkrijgbaar in een pinot grigio-, een barbera- en een cabernet sauvigon-versie. Voor wie net zo goed in conditie wil blijven als de ster (van wie op het etiket twee foto's staan) kan ook kiezen voor een alcoholvrije versie. Daarvoor betaalt de fan 29 euro, terwijl de cabernet sauvignon-variant 35 euro zal kosten.  Na deze "limited edition", die werd genoemd naar de meest recente Madonna-cd "Confessions on the dance floor", komt er een veel grotere verkoopcampagne die tot doel heeft in de komende weken tienduizenden flessen Madonnawijn aan de man of vrouw te brengen.

Hoewel dit voor Madonna een nieuw commercieel avontuur is, heeft haar vader Tony Ciccone al tien jaar geleden een wijngaard gesticht in de Amerikaanse staat Michigan - een project waarin zijn beroemde dochter onlangs ruim een miljoen euro investeerde.  In Amerika bestaan trouwens al verschillende soorten "VIP-wijnen". Hoewel de eerste, de "Jerry Garcia-wijn" geen succes werd omdat die zanger van de groep Grateful Dead in een ontwenningskliniek overleed, deed de in allerijl geproduceerde alcoholvrije variant het wel goed. Sindsdien werden ook al wijnen geproduceerd die de namen droegen van sterren als Frank Sinatra, Barbara Streisand, Neil Diamond en Bob Dylan.

Het brein achter al die "celebrity wines", de Californische agent Ehrlichman, geeft toe dat het niet in de eerste plaats gaat om de kwaliteit van de drank, want "wij verkopen niet zozeer wat er in de fles zit, maar wel wat er aan de buitenkant van de fles zit. De naam en de foto dus". Ehrlichman heeft er dan ook geen moeite mee dat slechts één op de vijf kopers van dergelijke wijnen de fles ook opdrinken maar die meestal gewoon bewaren. Dat zal vermoedelijk ook Madonna een zorg zijn, zolang de verwachte verkoopcijfers maar gehaald worden.
Nu in het nieuws