Duizend bezoekers op lancering "Kom uit uw Kot"

De Verenigde Verenigingen hebben zaterdag in Antwerpen hun campagne 'Kom uit uw Kot' gelanceerd.

Belga

Met succes, aldus de organisatoren, want er zakten duizend bezoekers af naar de Grote Markt. Dat waren er dubbel zoveel als verwacht. 'Kom uit uw Kot' is een grootse campagne van het zogeheten middenveld om de Vlaming aan te zetten tot meer participatie in het verenigingsleven.

Zaterdag werd het startschot gegeven voor een 500 dagen durende campagne met "laagdrempelige en gezellige activiteiten die mensen uit hun kot moeten lokken en samenbrengen." Op de Antwerpse Grote Markt konden bezoekers en toevallige passanten brunchen, luisteren naar muziek van een fanfare of zelf slogans bedenken.

Volgens de initiatiefnemers van het project, de voormalige Staten-Generaal van het Middenveld, was 1 oktober nog maar het begin. "In heel Vlaanderen lanceren verenigingen samen deze campagne om Kom uit uw Kot-activiteiten te organiseren of een project te starten. In een 30-tal projectgemeenten worden lokale netwerken uit de grond gestampt", luidt het.