FremantleMedia koopt wereldwijde rechten van "Fata Morgana"

FremantleMedia, een groot internationaal productiehuis en eigenaar van succesvolle programma's als "Idool" en "Boer zoekt Vrouw", heeft de wereldwijde rechten gekocht van "Fata Morgana". FremantleMedia, de VRT en het productiehuis Sultan Sushi bereikten daarover eind vorige week een akkoord.

Belga

Fata Morgana, het sociaal mobiliserend amusementsprogramma van de openbare omroep, was eerder al verkocht aan Nederland en er waren opties genomen in Duitsland en Canada. FremantleMedia heeft de rechten gekocht voor de hele wereld, aldus de persdienst van de openbare omroep donderdagnamiddag.

Het productiehuis, actief in 39 landen, plant een wereldwijde release van Fata Morgana. FremantleMedia deed dit al voor het programma "Idols", bij VTM op het scherm als "Idool", dat een hit werd in meer dan 22 landen.

Fata Morgana werd in 2004 ontwikkeld door TV1 en productiehuis Sultan Sushi.