Benetton kleedt Barbiepoppen en -fans

De Italiaanse modeketen Benetton en speelgoedmaker Mattel Inc. hebben de krachten gebundeld om een kledinglijn te ontwikkelen rond de populaire Barbiepop.

Belga

Tegelijkertijd zullen er ook nieuwe poppen ontwikkeld worden, zo kondigden beide bedrijven vrijdag aan.

De kledinglijn voor meisjes tussen 3 en 12 jaar, die de titel "Barbie loves Benetton" meekreeg, zal vanaf september te verkrijgen zijn in de winkels van Benetton wereldwijd. Hij zal bestaan uit vier hedendaagse "looks" uit vier wereldsteden: Londen, Parijs, New York en Stockholm.

Daarnaast zullen er ook speciale "Barbie loves Benetton" poppen te koop zijn in de speelgoedwinkels.

"Voor de eerste maal zal Barbie te zien zijn in de uitstalramen van Benetton. Daardoor zullen we meisjes op een nieuwe, unieke manier kunnen bereiken", aldus Matt Bousquette, voorzitter van Mattel Brands.

Volgens Silvano Cassane, gedelegeerd bestuurder van Benetton Group, "toont de overeenkomst tussen twee van 's werelds grootste merken - Barbie en United Colors of Benetton - het vermogen van beide groepen om innovatieve ideeën en toegevoegde waarde te combineren".

Benetton beschikt wereldwijd over 5.000 verkooppunten.

Nu in het nieuws