Jupiler krijgt een nieuwe look

Print
Jupiler krijgt een nieuwe look. De jupilerstier wordt groter en robuuster, het etiket krijgt meer rood en modernere lijnen en op de bierblikjes komt in de toekomst ook een verticaal logo, laat Interbrew donderdag weten.
"Uit de vele contacten met trouwe Jupilerdrinkers bleek dat een actualisering van de grafische aspecten van Jupiler het imago van het bier nog zou versterken", zegt Lian Verhoeven van Interbrew. "Een van de opmerkingen van de 600 ondervraagden was dat een modernere look geen kwaad zou kunnen", voegt ze daar nog aan toe.

Radicaal zijn de veranderingen volgens Verhoeven niet: "Het lettertype blijft min of meer hetzelfde en ook het flesje blijft zoals het is." Wel komt er meer rood op het etiket, wordt de stier groter en opvallender en krijgen de bierblikjes er een verticaal logo bij. De smaak van het bier blijft hetzelfde.

De naam Jupiler werd in 1966 gevormd door aan de stadsnaam Jupille, waar het bier gebrouwen wordt, het Duitse achtervoegsel -er toe te voegen. Aanvankelijk stond op het etiket een grote vijf die het alcoholpercentage en het aantal ingrediënten aangaf. De look werd sindsdien grafisch een aantal keren aangepast. Constante van het jupiler-imago is de stier, het symbool van het pilsbier. Die verwijst naar de brouwerij Piedboeuf en "naar het mannelijke en stoere karakter van het bier", aldus Interbrew. De nieuwe blikjes en flesjes liggen in de loop van februari in de winkelrekken.

.

Nu in het nieuws