Supportersactie 'Red Lierse' kent slome start

Print
De actie Red Lierse met Walter Grootaers en operator Euphony als drijvende krachten, oogstte een matig succes tijdens het eerste weekend. Nauwelijks driehonderd mensen schreven zich in, zodat de initiatiefnemers fel onder het doel van de 15.000 abonnementen blijven.
BR> Het opzet is simpel. Per nieuw gsm-abonnement stort Euphony honderd euro in het actiefonds voor Lierse. Euphony rekende op een massale opkomst en zette het afgelopen weekend zo'n honderd mensen in. Die zaten er vaak werkloos bij.

"We hebben de indruk dat de mensen denken dat alles in kannen en kruiken is", reageert Heidi Selleslagh van Euphony. "Dat is een vals beeld. Zo werd de overeenkomst met de investeerders nog niet officieel ondertekend en heeft Lierse vooral op korte termijn dringend geld nodig. In dat opzicht is het huidige cijfer zeer teleurstellend."

Het actiecomité hoopt volgend weekend alsnog op een massale opkomst, want het aantal helpers wordt allerminst afgeroomd. "De mensen hoeven zeker niet bang te zijn dat ze lang moeten wachten. Bovendien vragen we de Lierse-supporter niet uit eigen zak te storten in de clubkas. Hij kan zich tegen een gunstig tarief van vijf euro per maand een abonnement aanschaffen. Daarvoor krijgt hij 43 belminuten aangeboden, én het helpt ook Lierse nog vooruit", benadrukt Frank Van de Wege van Euphony.

Jan Lauvrys en Karine Keirsmaekers moesten niet overtuigd worden. Zij zijn al jarenlang supporter van Lierse. Toen ze van de gsm-actie hoorden, twijfelden ze niet. Zondag kozen ze voor Euphony, net als hun dochter, een broer en een schoonzus. "Ik hoop in totaal zo'n tiental abonnementen te kunnen aanbrengen. Belangrijk is dat je je bestaand gsm-nummer kan behouden", zegt Jan.
Ondertussen sluit het Mobistar-center in Lier zich bij de actie aan. Fans die willen omschakelen naar een Euphony-abonnement, kunnen daar de hele week terecht.

.

Nu in het nieuws