Ford voert reclame voor nieuwe Fiësta via interactief spel op affiche

Print
Autoconstructeur Ford lanceert vandaag/maandag het eerste rechtstreekse interactieve spel met een reclameaffiche. Het paneel met reclame voor de nieuwe Ford Fiësta hangt in Antwerpen, Gent, Brussel en Charleroi. Het gaat om een Europese première in België, zegt Wilfried Baeken van Ford België.
Elke voetganger die voorbijkomt, kan deelnemen aan het spel door de instructies te volgen op het bord. "Eerst moet je een sms versturen met je voornaam. Op de meters grote affiche verschijnt je naam en nadien ontvang je een sms met een kwisvraag. Als je die juist beantwoordt, reageert de affiche met "extraball" en kan de deelnemer in de prijzen vallen. De inzet van het spel is een nieuwe Fiësta", legt Jo Declercq, marketing manager van Ford, uit.

Deze eerste interactieve reclamevoering is volgens de initiatiefnemers een unicum. Reclamebureau Ogilvy, dat op het idee kwam, stelt vast dat de mediavormen en dus ook de reclamemogelijkheden sinds de komst van televisie exponentieel gegroeid zijn. "Het bereik van televisie boet vooral bij de jongeren aan kracht in. Tevens stijgen de kosten voor de productie van reclame op televisie. Dat maakt dat andere, nieuwe vormen van media almaar belangrijker worden", zegt Jan Van Aken van Ogilvy.
Vooral bij jongeren veranderen de audiovisuele gewoontes steeds sneller. "Jongeren zitten voortdurend te sms'en en te chatten. De tijd dat ze voor televisie doorbrengen slinkt. En met de komst van interactieve televisie zal het mediagedrag nog meer veranderen", aldus Van Aken.
Ford wil naar eigen zeggen inspelen op dat veranderend mediagedrag en hoopt met deze interactieve campagne een breed publiek aan te spreken.

De inkomsten van de campagne schenkt Ford aan het Ontwikkelingscomité van de Belgische Sport.
MEEST RECENT