Nederlandse horecaketen tapt bier voor één euro

Print
In navolging van de supermarkten en de melkindustrie lijkt nu ook in de Nederlandse horeca een prijzenoorlog los te barsten. Twee Amsterdamse ondernemingen gaan een landelijke keten van zogenoemde Eurocafés opzetten, waar alle drankjes (bier, wijn en frisdranken) één euro kosten. Zij hopen zo de leegloop in de horeca als gevolg van de prijsstijgingen van de laatste jaren tot staan te brengen, zo bericht De Telegraaf.
Een euro voor een pintje bier is minder dan de helft dan wat in de meeste cafés in de populaire uitgaanscentra neergeteld moet worden. De Eurocafés gaan Heineken of Grolsch tappen. Sterke dranken als whisky of jenever gaan anderhalve euro per glas kosten.

Het eerste eurocafé zal in Amsterdam gevestigd worden. Daarna moeten studentensteden als Utrecht en Rotterdam volgen. Het is de bedoeling bestaande cafés over te nemen. De oude naam zal dan worden gehandhaafd, maar dan met de toevoeging Eurocafé.

.

Nu in het nieuws