Idool 2003 - marktaandeel van 68,4 pct

Print
Ruim 1,244 miljoen Vlamingen hebben vrijdagavond de finale van 'Idool 2003' op VTM gevolgd. Meer dan de helft van de Vlaamse kijkers die voor de buis zaten, koos voor de slotshow van de talentenjacht. Dat betekent een marktaandeel van 51,6 procent. Voor het tweede deel liep het marktaandeel op tot 68,4 procent. Ongeveer 1,093 miljoen Vlamingen volgden rond middernacht de ontknoping. Dat heeft de persdienst van VTM maandag bekendgemaakt.
De jongere kijkers kozen massaal voor 'Idool 2003'. In de leeftijdscategorie 15 tot 34 jaar was het marktaandeel 69,6 pct voor het eerste deel en 75,3 pct voor het tweede.

De kijkers deden ook massaal mee aan de verkiezing. Tijdens de finale vrijdag kwamen er 1.120.625 stemmen binnen. Dat is volgens de commerciële omroep een absoluut record voor een televisie-uitzending in België. 51,57 pct van de stemmen ging naar Peter. Natalia kreeg 48,43 pct van de stemmen achter haar naam.
Intussen is het ook officieel: in 2003 komt er geen talentenjacht meer op de Vlaamse buis. Vast staat wel dat 'Idool 2004' op het programma staat van de commerciële omroep. De broers Wauters zullen waarschijnlijk de show presenteren.
MEEST RECENT