Sanoma Magazines beraadt zich over toekomst Menzo

Print
Uitgeverij Sanoma Magazines beraadt zich over de toekomst van het mannenblad Menzo. Dat schrijft de Financieel Economische Tijd donderdag. De opties voor de toekomst van het blad zijn uiteenlopend: van het opdoeken of verkopen tot een partnership met een gelijkaardig blad van de concurrentie.
Menzo werd gelanceerd in augustus 2000, zowat gelijktijdig met Ché, het mannenblad van uitgeverij De Vrije Pers. De verkoop van het magazine van Sanoma, toen nog Mediaxis, draaide oorspronkelijk goed. Begin 2002 volgde echter een kentering en zakte het blad even onder de 20.000 verkochte exemplaren. Later stabiliseerde de verkoop zich rond de 27.000 exemplaren, nog steeds onvoldoende om winst te maken.

Menzo-uitgever Dirk van den Bossche bevestigt in de FET dat hij de afgelopen weken met tal van partijen rond de tafel heeft gezeten. "We kunnen een blad overnemen, of een joint-venture aangaan met een van de andere spelers in het segment, of Menzo verkopen", luidt het. Wanneer de beslissing valt, is nog onduidelijk. Andere concurrenten op de mannenbladenmarkt zijn Maxim, van uitgeverij Meta Media, het onafhankelijke blad Cover en Groovy, van Concentra-dochter Patio.
MEEST RECENT