Magnet Magazines: nieuwe naam moet Sparta sexy imago geven

Print
Sparta, de tijdschriftenafdeling van De Persgroep, heet sinds woensdagochtend Magnet Magazines. Met de naamsverandering wil het bedrijf een streep onder het verleden trekken en sexier overkomen. Het bericht stond woensdag in De Standaard. Koen Clement, die de algemene leiding heeft over Magnet Magazines, bevestigt het in een gesprek.
Koen Clement veranderde in april binnen De Persgroep (uitgever van onder meer Het Laatste Nieuws en De Morgen) van functie. Van algemeen directeur bij De Morgen werd hij algemeen directeur bij Sparta, dat tien Vlaamse en twee Waalse magazines uitgeeft, waaronder het succesvolle Dag Allemaal, Woef, Joepie, TV Familie en Genieten.

Met de vernieuwingsoperatie en naamswijzing wil Clement een streep trekken onder het verleden. "Ik heb heel veel respect voor het verleden van Sparta. Toch was het nodig dat het bedrijf een ander imago kreeg". Clement somt daarvoor drie redenen op. "Vooreerst zijn er interne redenen voor de naamsverandering. Ten tweede willen we het bedrijf een sexier imago geven. Het moet onder meer aantrekkelijker worden voor talentvolle journalisten. Tot slot had onze reclameregie al de naam 'Magnet Regie'. Het is coherenter dat ook het moederbedrijf dezelfde naam heeft", aldus Clement. Clement speelt ook met de idee om binnen de twee jaar een nieuw magazine op de markt te brengen. "In de huidige economische situatie is het niet evident om met een nieuw initiatief op de proppen te komen. Toch getuigt het van ons geloof in de magazinemarkt". Meer details over het nieuwe magazine wil Clement niet kwijt omdat het nog maar vage plannen zijn.

De naamsverandering van de tijdschriftengroep heeft geen directe gevolgen voor het personeel, tenzij het feit "dat iedereen sinds vanochtend nieuwe naamkaartjes en een nieuw e-mailadres heeft".
Nu in het nieuws