Wanadoo dijkt halfjaarverlies in - groei klantenbestand

Print
Wanadoo, de tweede grootste internetprovider in Europa, heeft zijn verliezen in het eerste halfjaar kunnen indijken dankzij overnames en de groei van het klantenbestand. De dochter van France Télécom leed in het eerste semester van dit jaar een nettoverlies, deel van de groep, van 39 miljoen euro tegenover een verlies van 102 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar.
De overname van Freeserve in Groot-Brittannië en Indice Multimédia in Spanje droegen bij tot een stevige groei van het aantal abonnees. Het aantal klanten met snelle toegang tot het internet verdriedubbelde.

Met meer dan 850.000 abonnees "bevindt snel internet zich nu in het hart van onze strategie," zegt Nicolas Dufourcq, afgevaardigd bestuurder van de groep.

Voor de eerste keer sinds de beursgang kan Wanadoo pronken met een positief bedrijfsresultaat (ebitda) van 28 miljoen euro. In het eerste halfjaar van 2001 was dat nog een verlies van 54 miljoen euro. Daarmee zit de groep een jaar voor op haar vooruitzichten. Tegen volgend jaar mikt Wanadoo op een positief geconsolideerd bedrijfsresultaat en een positieve operationele kasstroom. Eind dit jaar zou het miljoen klanten voor snel internet moeten overschreden zijn. In 2005 hoopt de Franse internetprovider in heel Europa en voor al haar diensten 15 miljoen klanten te hebben.

Momenteel denkt Wanadoo niet aan nieuwe overnames, ook niet aan de overname van Tiscali.
Nu in het nieuws