Twee overnamekandidaten voor failliete Customer Dialogue Systems

Print
Er hebben zich al twee overnamekandidaten gemeld voor het failliete softwarebedrijf Customer Dialogue Systems (CDS). Dat stelt curator Dirk De Maeseneer. CDS uit Haasrode werd maandag failliet verklaard door de Leuvense rechtbank van koophandel nadat het eind vorige week zelf de boeken had neergelegd. Hierdoor staan 60 bedienden op straat.
CDS werd in 1998 opgericht en ontwikkelde in eerste instantie software voor persoonlijk financieel advies in bank- en verzekeringskantoren. Het kon Deutsche Bank, Dexia, ING en Gerling tot het klantenbestand rekenen. Vanaf 2000 richtte CDS zich rechtstreeks tot gezinnen. Via internet konden die een financiële planning op maat laten maken, waarbij rekening werd gehouden met de verschillenden wetgevingen.

Ondanks dat diverse internationale durfkapitaalverstrekkers geld in het bedrijf pompten en eind vorig jaar via een private plaatsing nog 8 miljoen euro werd opgehaald, bleef een doorbraak uit. 2001 werd afgesloten met een verlies van 32,9 miljoen euro.

.

Nu in het nieuws