Lijnpassen doen het erg goed

De op 1 juli door minister van Mobiliteit Steve Stevaert (SP.A) gelanceerde Omnipas voor 25- tot en met 64-jarigen gaat als warme broodjes over de toonbank. Ook de verkoop van de Buzzy Pazz voor jongeren tot 25 blijft stijgen.
BR>
"In de periode van 18 juni tot 31 juli hebben we 25.940 Omnipassen aan 25- tot 59-jarigen verkocht tegen 19.540 vergelijkbare abonnementen in dezelfde periode 2001. Een stijging met 32,8%. Van de Omnipas 60+ waren het 1.565 stuks tegen 1.080. Een groei met 45%", zegt woordvoerder Tom Van de Vreken. Van 18 juni tot 31 juli werden 31.359 Buzzy Pazz'en verkocht. Een stijging met 15%. Volgens Van de Vreken zijn er nu meer dan 139.000 Buzzy Pazz-gebruikers. Voor 2002 rekent De Lijn met 301 miljoen vervoerde klanten. In 2001 waren er dat 265 miljoen, een absoluut record in de geschiedenis van De Lijn.

.

Nu in het nieuws