Problemen websites Skynet opgelost

Print
De meeste problemen met de gebruikerswebsites van Skynet zijn sinds zaterdagavond opgelost. Volgens het telecombedrijf kon de overgrote meerderheid van de websites in hun oorspronkelijke staat hersteld worden. Van de 350 gigabyte aan gegevens op de hosting server is uiteindelijk minder dan 1 procent verloren gegaan. Hoewel de server maandagochtend trager werkte dan in normale omstandigheden, zijn de meeste websites op users.skynet.be, users.win.be en perso.infonie.be terug beschikbaar. Dat maakte Skynet maandagavond bekend.
BR>
Minder dan 1 procent van de gegevens is verloren gegaan, maar dat betekent volgens Skynet niet dat elke onbereikbare website ook integraal verloren is gegaan. "Het is mogelijk dat slechts enkele bestanden van de website beschadigd zijn, of dat de website is vervangen door een minder recente versie", aldus het internetbedrijf. In beide gevallen adviseert Belgacom Skynet zijn klanten de website via File Transfer Protocol (FTP) opnieuw op te laden. De toegang via FTP is beschikbaar vanaf woensdag.

Alle betrokken klanten krijgen later deze week per e-mail een bericht over de compensatie waarop ze recht hebben. "Deze compensatie wordt aangeboden onafhankelijk van de vraag of er uiteindelijk gegevens verloren zijn gegaan en wordt rechtstreeks via de factuur geregeld. Afhankelijk van het abonnement bestaat de tegemoetkoming uit één maand gratis abonnement ter waarde van 39 euro", aldus het bedrijf.

.

Nu in het nieuws