Creyf's Group stroomlijnt algemene uitzendarbeid

De Creyf's Group brengt al zijn activiteiten algemene uitzendarbeid samen onder een nieuwe identiteit met een nieuw logo. Op die manier wil Creyf's haar uitzendactiviteit als één gelijkvormig internationaal netwerk presenteren, zegt managing director Alain Dehaze. Vanwege de zwakke conjunctuur zal Creyf's voor volgend jaar bij voorrang werken aan het behoud van zijn netwerk.

BELGA

Creyf's is volop bezig met de aanpassing van de groepsstructuur. De activiteit algemene uitzendarbeid (general temping) vertegenwoordigt zowat zeventig procent van de groepsomzet of 895 miljoen euro. De divisie kende een sterke interne groei en werd versterkt door heel wat overnames in het buitenland.

Het van oorsprong Antwerpse bedrijf is met algemene uitzendarbeid actief in tien Europese landen met in totaal 495 agentschappen en ruim 2.000 medewerkers. In Duitsland, Spanje en Italië zijn er nog heel wat groeimogelijkheden. In die landen is algemene interimarbeid nog niet zo sterk doorgedrongen als bijvoorbeeld in België en Nederland, met name door problemen met de wetgeving.

Nu Creyf's in Europa stevig gepositioneerd is, dringt een standaardisering van het merk zich op, zegt Dehaze. Zo is er bijvoorbeeld in Spanje Creyf's Trabajo Temporal, in Duitsland Nord West Personal of in Nederland ASA.

Alle activiteiten komen in de komende maanden onder de naam Creyf's terecht. Het woord interim, dat "in sommige landen een negatieve bijklank heeft", valt weg. Ook de gele 'smiley' (het lachende gezichtje) verdwijnt. Het bedrijf heeft buiten de Benelux geen gebruiksrechten op het symbooltje en zou teveel aan royalties moeten betalen. Bovendien is de 'smiley' zowat overal doorgedrongen, en dus kan je je als bedrijf er niet meer mee onderscheiden, luidt het.

In het nieuwe logo zijn groen en geel als basiskleuren behouden. De naam Creyf's (in een nieuw kleiner lettertype) krijgt het gezelschap van twee getekende zwaluwen.

Tegen eind maart 2002 zullen alle Creyf's kantoren in Europa met het nieuwe logo zijn uitgerust. De operatie kost ongeveer 2 miljoen euro.

Nu in het nieuws