Picqué: 80 miljoen voor euro-campagnes

Print
Minister van economische zaken Charles Picqué gaat 80 miljoen frank uittrekken voor een aantal campagnes gericht naar doelgroepen rond de invoering van de euro. Dat heeft hij dinsdag aangekondigd op een persconferentie. De regering wil dat de overgang naar de nieuwe munt zo "geruststellend en doorzichtig" mogelijk gebeurt, zegt de minister.
Vanaf 1 juli 2001 start het zogenaamde vervroegde globale omzettingsscenario naar de euro. Vanaf die datum worden de water-, gas- en elektriciteitsfacturen in euro opgesteld. Dat geldt ook voor bankrekeningen en verzekeringscontracten. 800.000 bedrijven zullen een mailing krijgen waarin gevraagd wordt dat ze zich grondig zouden voorbereiden en alle nodige maatregelen treffen. Vanaf april krijgen 5 miljoen gezinnen in ons land een folder in de bus met de belangrijkste veranderingen. Die bevat ook een omzettingskaart met een dertigtal sleutelwaarden van frank naar euro. Picqué blaast voorts het eurolabel nieuw leven in. Handelaars die de klanten de nodige zekerheid bieden inzake de omzetting en de dubbele prijsaanduiding kunnen dat label krijgen

.

Nu in het nieuws