CVP mag nieuwe partijnaam C&V niet gebruiken

Print
C&V Marketing Partners uit Gent wil niet dat de CVP straks als C&V de politiek instapt. "We schrijven aan voorzitter Stefaan De Clerck dat we het ten zeerste zouden appreciëren als hij de naam niet gebruikt", zegt zaakvoerder Raf Vermeiren. Hij heeft naam én logo (in oranje!) gedeponeerd.
BR> Het is vooral het logo dat sterke associaties met de CVP opwekt. Dat logo, met de letters C en V centraal, biedt een oranje achtergrond, net zoals de huiskleur van de CVP. "Het was voor ons een complete verrassing toen we de mogelijk nieuwe naam van de CVP lazen. We hebben ook heel wat hilarische reacties gehad van klanten", zegt Raf Vermeiren. Niet te verwarren overigens met Raf Vermeire, de oud-voorzitter van de CVP-Jongeren.

"We hopen alvast dat de naam C&V voor de CVP niet doorgaat. Ik heb de voorbije dagen de zaken doorgesproken met mijn advocaat. Onze naam en logo zijn gedeponeerd. Ik ga nu een zeer vriendelijke brief schrijven naar de CVP-voorzitter om hem erop te wijzen dat wij al bestaan en dat we graag zouden hebben dat hij de naam C&V niet gebruikt. Ik hoop dat we de zaak soepel kunnen oplossen, zonder dat het tot een proces moet komen. Want bij een rechtszaak heeft niemand voordeel. Ik mag aannemen dat ze bij de zoektocht naar een naam ook een merkonderzoek laten gebeuren. Misschien loopt dat nog en is de naam te vroeg bekend geraakt."

"Voor ons zou het niet zo'n goede zaak zijn. Ik vermoed dat potentiële klanten worden afgeschrikt door een mogelijke link met de CVP, al is die er dan helemaal niet."
C&V Marketing Partners noemt zich geen reclame-, maar marketingbureau. "En ja, we zijn als bureau steeds bereid om de CVP advies te geven over de ontwikkeling van de nieuwe naam", zegt Vermeiren (V), die in 1999 met Laurence Cousein (C) het bureau opstartte.
MEEST RECENT