Kurt Mollekens:"Alleen pech kan ons stoppen"

Twee weken nadat ze in Oostenrijk de tweede plaats van Barcelona bevestigden, staat teambaas Kurt Mollekens met Bas Leinders en de rest van Team KTR in Monaco aan de start. "Alleen pech kan ons stoppen", zo vertelde een zelfverzekerde Kurt Mollekens.
BR>
Het vertrouwen dat ze puurden uit de vorige twee races zal de Belgen zeker van pas komen. Op het stratencircuit voelen onze landgenoten zich wel helemaal in hun sas. Kurt Mollekens, toen leider in het kampioenschap F3000, streed in 1998 voor de pole tot Ayari besloot hem te rammen. Het jaar daarop zetten Bas Leinders en Jeffrey Van Hooydonk in de straten van Monaco één van de beste kwalificaties van het seizoen neer. En vorig jaar liet Van Hooydonk, na een moeizame chronosessie, in de wedstrijd zeer scherpe tijden noteren.

"Het bewijs dat we over de juiste afstellingen beschikken", meent Mollekens. "We hebben er altijd gestaan, in Monaco. Zoals Leinders nu bezig is, zie ik enkel pech in staat om hem van een nieuwe glansprestatie te houden. Om het podium te halen, moet je vanop één van de eerste twee rijen van de grid kunnen starten. En daartoe behoef je een portie meeval, in de vorm van een verkeersvrije ronde in de kwalificaties, vrijdagochtend. De kwalificaties zijn een delicate oefening hier. In de eerste sessie moet je het ritme vinden, in de tweede moet je een tijd neerzetten. Zonder van de baan te gaan, want dan kan je het in Monaco wel schudden."

Bas Leinders, derde in het kampioenschap achter het Nordic-duo Wilson-Enge, kijkt vol ongeduld uit naar de prestigieuze race in het prinsdom. "De kwalificaties hebben toch wel iets van een loterij. De vorige twee jaar ben ik er nooit in geslaagd een verkeersvrije ronde te vinden. Wellicht heb ik niet hard genoeg gezocht. Het klopt dat KTR hier over de goede afstellingen beschikt. En ik weet dat Nordic hier in het verleden niet goed was. Dat belooft. Ik heb in Oostenrijk aan den lijve kunnen ondervinden hoe moeilijk inhalen is in een discipline waarin de top-tien zo dicht bij elkaar ligt. Ik vermoed dat het in Monaco zo mogelijk nog erger wordt. Het is er nog smaller en de inzet is nog groter, want Monaco is ook in F3000 de meest begeerde race op de kalender."

.

Nu in het nieuws