Videofilm met korte houdbaarheid

Print
Een videofilm met beperkte houdbaarheid. Na twee keer kijken wist de band zichzelf uit: floep, weg film. Die vondst lanceert de Amerikaan Merrill Solomon, om te beginnen in Nederland. "Consumenten willen de nieuwste hitfilms overal kunnen kopen voor een lage prijs.
En ze willen ernaar kijken op een tijdstip dat hun uitkomt." Dat is het idee achter 2ViewVideo. Twee keer kijken, daarna houd je een gewone blanco videoband over. Wie een videofilm koopt, bekijkt hem meestal maar één keer. Veel mensen vinden het lastig dat ze een huurfilm de volgende dag weer terug moeten brengen. Volgende week woensdag, 30 mei, liggen de eerste zes 2ViewVideo's in tweeduizend winkels in Nederland. Heel bewust hebben Solomon en de zijnen Nederland uitgekozen als testmarkt voor de hele wereld. Want: "Eerder hebben multinationals succesvol nieuwe producten vanuit Nederland gelanceerd, die later Europa veroverden.

.

Nu in het nieuws