Opkomende markten trekken de kar bij Unilever

Opkomende markten trekken de kar bij Unilever

Opkomende markten trekken de kar bij Unilever

Print
De Brits-Nederlandse producent van consumentengoederen Unilever heeft naar eigen zeggen een kwartaal achter de rug met solide vooruitgang waarin het bedrijf meer producten wist te verkopen. Vooral in de opkomende markten deed het Brits-Nederlandse concern goede zaken, zo bleek uit de donderdag gepubliceerde derdekwartaalcijfers.

De nettowinst kwam uit op 1,35 miljard euro, een plus van 21 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2009. Analisten verwachtten een nettowinst van 1,27 miljard euro. De operationele winst bedroeg 1,81 miljard euro, 21 procent meer dan een jaar eerder. Marktkenners rekenden op een resultaat van 1,87 miljard euro. De omzet kwam uit op 11,55 miljard euro, 13 procent meer dan een jaar eerder. Analisten waren gemiddeld uitgegaan van inkomsten van 11,37 miljard euro. De onderliggende omzetgroei kwam uit op +3,6 pct.

.

Nu in het nieuws