"Gerenommeerde weekblad BusinessWeek staat in de etalage"

Gerenommeerde weekblad BusinessWeek staat in de etalage

"Gerenommeerde weekblad BusinessWeek staat in de etalage"

Print
De Amerikaanse uitgeverij McGraw-Hill heeft het zakentijdschrift BusinessWeek in de etalage gezet. Dat meldt het financiële persbureau Bloomberg op basis van bronnen binnen de uitgeverij. Woordvoerders van McGraw-Hill en Evercore weigerden commentaar te geven bij het nieuws.

McGraw-Hill zou het weekblad van de hand willen doen omdat de inkomsten uit advertenties door de recessie en de concurrentie van het internet sterk achteruitgegaan zijn. Door die recessie verdiende BusinessWeek in het tweede kwartaal 30 procent minder aan advertenties dan een jaar eerder. De hele tijdschriftenbranche in de Verenigde Staten zag de inkomsten uit reclame in dat tweede kwartaal met 22 procent afnemen. BusinessWeek werd opgericht in 1929 en er werken volgens de eigen website zo'n 190 journalisten. Het blad telt 4,8 miljoen lezers in 140 landen.

.

Nu in het nieuws