Acties op komst bij callcenter Sitel door overheveling personeel

Print
Het callcenter Sitel Belgium, met vestigingen in Diegem, Vilvoorde en Geel, hevelt werknemers tegen hun zin en zonder controle van de werknemersvertegenwoordiging over naar een concurrent. Dinsdagavond zaten vakbonden en directie samen, maar bleek een compromis niet mogelijk.
Daardoor zijn acties op zeer korte termijn niet meer te voorkomen, meldt het gemeenschappelijk vakbondsfront.

In de wereld van de callcenters woedt volgens de vakbonden een wilde prijzenslag. Sitel verloor een belangrijke opdracht aan een nieuwe rivaal op de Belgische markt. "Daarop vond de directie er niets beter op dan de betrokken werknemers 'cadeau te doen' aan de concurrent", klinkt het bij de vakbonden. De directie zou de operatie volkomen wettelijk noemen in het kader van een cao 32bis. De bonden pikken het niet dat Sitel enerzijds een aantal medewerkers dumpt bij een concurrent, maar anderzijds wel een 40-tal vacatures heeft. Wie bij Sitel wil blijven, zou dat kunnen, maar moet dan bereid zijn om zijn vaste werktijden in te ruilen voor een flexibel uurrooster met avond- en weekendwerk.