Amerikaanse keten Intimacy blijft zorgenkind voor Van de Velde

Amerikaanse keten Intimacy blijft zorgenkind voor Van de Velde

Amerikaanse keten Intimacy blijft zorgenkind voor Van de Velde

Print
Lingerieproducent Van de Velde uit Schellebelle heeft in de eerste jaarhelft een omzetgroei van 10,3 procent geboekt tot 106,9 miljoen euro. De Amerikaanse Intimacy-keten blijft wel een zorgenkindje. Een "belangrijke waardevermindering" lijkt onvermijdelijk, zo blijkt vandaag uit een trading update van het bedrijf.

In februari waarschuwde CEO Ignace Van Doorselaere al dat er snel een kentering moet komen in de Verenigde Staten. De boekwaarde van Intimacy bedraagt 42 miljoen euro. Van de Velde stapte in 2007 in de Amerikaanse keten, en verkreeg in 2010 een meerderheid van 85 procent. In de eerste jaarhelft van 2014 is er geen beterschap: de retailomzet van Intimacy daalde met 22,7 procent. En door de verzwakking van de dollar tegen de euro is de daling in euro nog iets groter. "Gebaseerd op de evolutie van de eerste jaarhelft, is er een redelijke kans op een belangrijke waardevermindering", luidt het in het persbericht dat vandaag werd verspreid. Voor het overige presenteert Van de Velde goede cijfers. De geconsolideerde omzet steeg in de eerste zes maanden van 2014 met 10,3 procent van 97 tot 106,9 miljoen euro. De wholesale-omzet steeg met 13,8 procent, onder meer dankzij de "zeer succesvolle lancering" van PrimaDonna Swim. Op 29 augustus maakt Van de Velde de volledige financiële resultaten bekend.