Unilever verkoopt Ragu en Bertolli aan Mizkan

Unilever verkoopt Ragu en Bertolli aan Mizkan

Unilever verkoopt Ragu en Bertolli aan Mizkan

Print
Unilever verkoopt de pastasausactiviteiten Ragu en Bertolli in Noord-Amerika aan het Japanse Mizkan. Dat werd vandaag bekendgemaakt. Met de verkoop is 2,15 miljard dollar (bijna 1,6 miljard euro) gemoeid. Unilever houdt nog wel het merk Bertolli in Europa en in Latijns-Amerika, zo liet een woordvoerder van het concern weten.

De jaarlijkse omzet van Ragu en Bertolli in de Verenigde Staten is meer dan 600 miljoen dollar, waarbij Ragu de best verkopende pastasaus in het land is. De transactie is inclusief 2 productiefaciliteiten in Kentucky en Californië. De verkoop past volgens de zegsman binnen de algemene strategie die nu gericht is op de grote merken in de VS, zoals Knorr en Hellmann's. "Wij zijn na een herwaardering tot de conclusie gekomen dat Ragu, Bertolli en Slimfast het beste af zijn met een andere moeder." De verkoop van Slimfast loopt nog. Terwijl Unilever nog de Europese en Latijns-Amerikaanse Bertolli-activiteiten aanhoudt, verdwijnt het Noord-Amerikaanse merk Ragu volledig uit het portfolio. Toezichthouders moeten de verkoop nog goedkeuren. Waarschijnlijk wordt de verkoop aan Mizkan, een privaat Japans bedrijf dat 210 jaar geleden werd opgericht, eind juni afgerond. Unilever zal een deel van de opbrengst gebruiken voor overnames. Ook steekt het een deel van het geld in het verkrijgen van de aandelenrechten van de nazaten oprichter van William Hesketh Lever, een stap van 715 miljoen pond (ruim 875 miljoen euro).

.

Nu in het nieuws