Colruyt groepeert huismerken onder "Boni Selection"

Colruyt groepeert huismerken onder Boni Selection

Colruyt groepeert huismerken onder "Boni Selection"

Print
Colruyt stuurt zijn huismerkenstrategie ingrijpend bij. De zeventig "pseudomerken" worden vervangen door één enkel label: Boni Selection. Dat staat in De Standaard en Het Nieuwsblad.

Van de maximaal 8.500 producten in de Colruyt-rekken zijn er meer dan 2.

500 eigen producten. Het grootste deel van die eigen producten zal tegen begin 2015 onder de naam "Boni Selection" op de markt gezet worden. De stap komt er op een ogenblik dat de consument iets meer naar huismerken grijpt om zo te besparen op de winkelaankopen, zo schrijven de kranten. Groenten en fruit komen voor het eerst volledig onder de Boni-vlag. In de loop van deze maand volgen de merken Galaxi (zuivel), Eldorado (fruitsap), Lisa (huishoudpapier) en Belsy (koeken). "De andere merken pakken we stap voor stap aan", zegt topman Frans Colruyt. De discountproducten behouden hun discountlabel "Everyday". Boni Selection wil minstens 15 procent goedkoper zijn dan een nationaal merk; en Everyday wil dan weer minstens 30 procent goedkoper zijn dan Boni.