Luxemerk Hermès boekt recordwinst dankzij Aziatische consument

Luxemerk Hermès boekt recordwinst dankzij Aziatische consument

Luxemerk Hermès boekt recordwinst dankzij Aziatische consument

Print
Het Franse luxemerk Hermès kan voor 2012 nieuwe recordcijfers voorleggen. De nettowinst steeg met een kwart tot 740 miljoen euro, daar waar analisten op 710 tot 720 miljoen hadden gerekend. Dat blijkt vandaag uit de jaarresultaten.

De winstmarge (operationeel) bedroeg 32,1 pct.

Dat is het beste economische performantiecijfer van het luxemerk sinds zijn beursintroductie in 1993. Hermès, bekend voor zijn lederwaren en zijden sjaals, heeft de successen vooral te danken aan de verkoop in Azië, maar ook door een positieve evolutie op de Amerikaanse markt. In februari maakte het modebedrijf al bekend dat de jaarlijkse verkoopscijfers tot een historisch record van 3,48 miljard euro waren gestegen (+22,6 pct). Voor 2013 worden geen verwachtingen meegedeeld. Dit jaar keert Hermès een dividend uit van 2,5 euro per aandeel. Eind december stelde Hermès 10.118 personen tewerk, van wie 6.110 in Frankrijk.

.

Nu in het nieuws